Kosmogram Majów jest wielką mądrością zawierającą i pokazującą nam wiedzę astrologiczną, numerologiczną, rachuby czasu, cykle ewolucji indywidualnej i w wymiarze społecznym.
JEST JAK METRYKA ŻYCIA- pozwala w sposób bardzo dokładny określić możliwości i
predyspozycje osobiste, wyzwania życiowe, nasz los, okresy nas wspomagające w
różnych płaszczyznach życia, zarówno w sferach fizycznych,
emocjonalnych, mentalnych i duchowych. Symbolika Majów mówi też o czynnikach wewnętrznych wpływających na rozwój danej osoby.
Kalendarz ten ukazuje szczegółowo, na co powinniśmy uważać na drodze życia, jakie trudności i lekcje życiowe mamy do odrobienia. Wskazuje nam niczym kompas w jakim kierunku ma pójść nasza realizacja. Jest wyjątkowo cennym wskaźnikiem naszego samorozwoju.
Opiera się na wielkiej znajomości nie tylko wiedzy astrologicznej, ale też pokazuje
obszary pracy jednostki w określonych cyklach miesięcznych, rocznych
czy wyzwań do jakich jesteśmy wezwani w kontekście życia osobistego,
społecznego i rozwoju duchowego.Kalendarz ten ukazuje szczegółowo, na co powinniśmy uważać na drodze życia, jakie trudności i lekcje życiowe mamy do odrobienia. Wskazuje nam niczym kompas w jakim kierunku ma pójść nasza realizacja. Jest wyjątkowo cennym wskaźnikiem naszego samorozwoju.
Cykl 260-dniowy zwany tzolkin
("rok" rytualny, sakralny) Był wynikiem sprzężenia cyklu 20-dniowego
(sekwencji 20 dni oznaczonych nazwami)i cyklu 13-dniowego (sekwencji 13
dni oznaczonych liczbami od 1 do 13).
Oba cykle biegły niezależnie, bez przerwy, jak tydzień w kalendarzach
mezopotamskich, hebrajskim, chrześcijańskich, islamskim. Określona
kombinacja danej nazwy i danej liczby powtarzała się właśnie co 260 dni.
Spirytualna wiedza Majów porusza również takie zagadnienia jak mądrość światła i mądrość
cienia, a więc mówi też o pierwiastkach Arymanicznych, Lucyferycznych , którymi interesował się
Steiner i pokazuje ich wpływ na świadomość ludzką, czy sprawy karmiczne,
aspekty przyczyn bólu, różne widzenie spraw dotyczące zjawiska śmierci.
Trzynaście liczb składające się na trecenę mają
również związek z etapem określonego procesu nazywanego Bogiem.
Wpływają na charakter poszczególnych dni jak i na ludzi w nich
urodzonych. Każdy uinal zostaje naznaczony przez którąś z trzynastu liczb o nazwie " Boga".Bóg poczęcia zapoczątkowuje, wyznacza cel, zadania-temat przeznaczenia
Bóg ziemi tworzy reakcję stawia wyzwania i pokazuje trudności, selekcjonuje
Bogini wody i narodzin aktywuje, daje bodźce do osiągnięcia celu i pomocne narzędzia
Bóg wojowników stabilizuje, pokazuje możliwości, daje strategie +/-, zarys planu
Bogini miłości i daje siłę, naprowadza na drogę, pokazuje warunki powodzenia
Bóg śmierci równoważy,mówi do rozsądku
Bóg kukurydzy wyjawia prawdę, wspiera, harmonizuje procesy, zasila realizację programu
Bóg deszczu harmonizuje, wiąże fakty,odkrywa ogniska zapalne, bunt ego
Bóg światła "pcha" do przodu, inspiruje, naprowadza, urzeczywistnia zamiar, warunki powodzenia
Bóg ciemności rzuca wyzwanie, manifestuje cel, zbiera owoce
Bóg narodzin sprowadza klarowność, oczyszcza porządkuje, rozładowuje napięcia
Bóg rządzący przed świtem daje zrozumienie, bilans, współpracuje, analizuje ułatwienia/utrudnienia
Najwyższe Bóstwo dopełnia, pokazuje depozyt, sumuje bilans
CIEKAWOSTKI- wywiad z panią Kotwicką, autorka książki o Kalendarzu Majów
W zachowanych Kodeksach Drezdeńskich, obok wysokiej wiedzy astronomicznej Majów, można również znaleźć obszerny materiał astrologiczny. Punktem wyjściowym były Narodziny Planety Wenus. Wiele budowli Majów służyło za obserwatoria wschodów i zachodów planet, wykorzystywanych do celów astrologicznych. Zjawiska kosmiczne, ruchy planet, plamy na Słońcu i ich wpływ na ludzką psychikę czy płodność gatunku interesowały Majów szczególnie. Słońce czcili jako najwyższe bóstwo, dlatego istotą ich astrologii były wpływy słoneczne i cykliczność zjawisk w Układzie Słonecznym. Układ gwiazd w Zodiaku był jedynie tłem, swego rodzaju kosmicznym cyferblatem. We współczesnej astrologii zachowano tradycyjne nazewnictwo odcinków ekliptyki, choć w rzeczywistości pierwszy znak wiosny nie jest już znakiem Barana, a znakiem Ryb. Mimo to cykl astrologiczny działa jak przed wiekami. Wiedza Majów nie zaprzecza współczesnej astrologii, lecz ją dopełnia i powiedziałabym przewyższa, ponieważ patrzy na świat z perspektywy czwartego wymiaru. Tam nadal istnieje piąta planeta - Maldek, dlatego siła jej oddziaływania ujęta jest w ich kalendarzu. A jej moc jest nie byle jaka - niesie praworządność, miłosierdzie, wolę życia i potężny instynkt węża. W religii i kulturze Majów wąż miał wyjątkowe znaczenie - symbolizował proroka Quetzalcoatl. W średniowieczu planeta Maldek popadła, niestety, w zapomnienie. Wszyscy wiemy, jaki duch przyświecał tamtej epoce historycznej i dlaczego siła piątej planety Układu Słonecznego stała się niewygodna, wręcz niepożądana".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz